Ik ben Moor en mijn grote droom is om mee te gaan met School at Sea. Daarmee zeil ik in een half jaar naar Amerika en terug terwijl ik aan boord mijn eigen lessen blijf volgen. 

Tijdens de reis ga ik op expedities die ik zelf organiseer. Ik leer samenwerken, plannen, zeilen, koken, navigeren en nog veel meer. Ik ga zelf het geld voor de reis verzamelen door acties te bedenken en sponsors te zoeken. 

 

Je kunt mij volgen op mijn facebookpagina: www.facebook.com/mooratsea

Wil je mij helpen deze droom waar te maken? Kijk dan bij Sponsoren wat je kunt doen!

 

School at Sea

Bij School at Sea zeil ik in 6 maanden naar Amerika en terug. Ik ontwikkel mijn talenten en leiderschapskwaliteiten terwijl ik aan boord de lessen van mijn eigen school blijf volgen. Wat ik leer in de lessen ga ik in de praktijk gebruiken. 

Samen bereiden we de expedities voor. Een week verblijven bij indianen, een vulkaan beklimmen, boiling lakes bezoeken. De ene dag volg ik mijn eigen planning voor school, de andere dag houden we de boot varende. Keukendiensten, schoonmaken, wachten draaien. Ook zijn er scheepsovernames. Dan wordt het schip een paar dagen door de leerlingen overgenomen.

 

  • We vertrekken vanuit IJmuiden naar de eerste haven: Tenerife. Daar hebben we een uitwisseling met een Spaanse school en beklimmen we de El Teide, een grote vulkaan.
  • Hierna gaan we, na de grote oversteek, voor anker bij het eiland Dominica. Hier onderzoeken we de boiling lakes en maken we kennis met de Rastafaris.
  • Via de ABC-eilanden, waar we kerst en oud-en-nieuw vieren, gaan we richting Panama. Hier gaan we een week naar een indianenstam.
  • De volgende haven is Cuba. Daar mogen we in een week in groepjes een eigen reis plannen en maken. 
  • Via Bermuda steken we weer de oceaan over, naar de laatste stop: de Azoren.
  • Dan zijn de 6 maanden voorbij, en hebben we een geweldige en leerzame reis achter de rug!

 

Wil je er meer over weten? Kijk dan op de site: schoolatsea.com.